زود باش زود باش .

زود باش

انواع کابل دوربین مدار بسته

 

انواع کابل دوربین مدار بسته

یکی از بخش های مهم در سیستم های نظارت تصویری که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم ، کابل دوربین مداربسته  است .عدم انتخاب کابل تصویر و برق مناسب می تواند به سیستم نظارتی آسیب زده یا مانع از عملکرد صحیح آن شود از این رو در این محتوا شما با انواع کابل های مورد استفاده در این سامانه بیشتر آشنا خواهید شد .  عامل تعیین کننده نوع کابل ، بر اساس سیستم مورد استفاده مشخص می شود . در صورتی که سیستم مدار بسته آنالوگ یا توربو اچ دی هایک ویژن را انتخاب کرده باشید باید از کابل های کواکسیال مانند RG59 ، RG6 و یا RG11 استفاده کنید . حال اگر از سیستم تحت شبکه استفاده می کنید باید از کابل های شبکه مانند Cat5  ، Cat5e و یا Cat6 استفاده نمایید . در ادامه در خصوص هر کدام از این کابل ها توضیح می دهیم .


رایج ترین کابل مورد استفاده در صنعت مدار بسته آنالوگ و HD کابل RG59 است این کابل شامل دو رسانای مجزاست که توسط یک لایه عایق از همدیگر جدا شده اند . یک سیم فلزی در مرکز کابل بهمراه چندین رشته سیم دیگر ، تصویر دوربین را منتقل می کنند . این کابل ساختاری شبیه به کابل آنتن دارد اما در سطح مقطع و شیلد با آن متفاوت است . کابل هایی که مغزی و شیلدی از جنس مس دارند ، باکیفیت ترین کابل های تصویر هستند . بطور کلی می توان با استفاده از کابل RG59  تا 250 متر تصویر را منتقل نمود اما در برخی مدل دوربین های هایک ویژن می توان تا 700 متر نیز تصویر دوربین را منتقل نمود که از این حیث یک راهکار ایده آل برای منتقل کردن تصویر به حساب می آید .

بیشتر بخوانید:   پکیج دوربین مداربسته     تی وی تی 

 

 

انواع کابل دوربین مدار بسته


کابل شبکه یا زوج سیم شامل 8 رشته سیم است که بصورت دو به دو بدور هم تابیده شده اند . این سیم ها دارای رنگ های مختلف هستند ، نارنجی ، آبی ، سبز ، قهوه ای ، سفید نارنجی ، سفید آبی ، سفید سبز و سفید قهوه ای رنگ های موجود در هر کابل شبکه ای هستند . این رشته سیم ها بدلیل کاهش تاثیر نویز بر روی سیگنال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن بدور هم تابیده شده اند . کابلهای شبکه بر حسب نوع دسته بندی که به CAT معروف است به انواع مختلفی تقسیم می شوند که از این بین کابل های Cat5 و Cat6 برای انتقال تصاویر دوربین های تحت شبکه مناسب هستند . جهت انتقال تصویر یک یا چند دوربین با پهنای باند حداکثر 100 مگا بیت بر ثانیه می توانید از کابل Cat5 استفاده کنید. همچنین در صورتی که بخواهید پهنای باند مجموع چند دوربین را با مقدار بیشتری ( حداکثر 1000 مگا بیت بر ثانیه ) منتقل کنید می توانید از کابل Cat5e یا Cat6 استفاده کنید .

  • کابل شبکه UTP – فاقد هر گونه فویل یا لایه محافظ دیگر می باشد و معمولا در فضاهای داخلی و فاقد نویز استفاده می شود .
  • کابل شبکه U/FTP – هر کدام از زوج سیم ها توسط لایه فویل پوشانده شده اند .
    این کار باعث عملکرد مناسب کابل در فضاهایی که دارای نویز هستند می شود .
  • کابل شبکه F/FTP – هر کدام از سیم ها و زوج سیم ها در فویل های مجزا پیچیده شده اند .
    از این کابل شبکه می توان در محیط هایی که نویز بالایی دارند استفاده کرد .
  • کابل شبکه S/FTP – هر کدام از زوج سیم ها توسط فویل پوشش داده شده و کل 4 زوج درون یک شیلد بافته شده قرار می گیرد .
    عملکرد مطلوب در محیط های پر نویز و فضاهایی که امکان آسیب فیزیکی به کابل وجود دارد از ویژگی های این نوع کابل شبکه است . شهرنت
  • کابل شبکه SF/UTP – در این کابل چهار زوج درون فویل و شیلد پیچیده شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند .
  • کابل شبکه S/UTP – کابل توسط شیلد محافظت شده است و در فضاهایی که امکان آسیب فیزیکی به کابل وجود دارد می توان از آن استفاده نمود .
  • کابل شبکه F/UTP – در این کابل چهار زوج توسط یک فویل محافظت شده اند و در پروژه های مختلف می توان از آنها استفاده نمود .

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۴۷:۳۰ توسط:ادب موضوع: نظرات (0)